Nu cred ca este specialist care sa nu spuna sau sa fi auzit ca emag a copiat cat a putut siteul Amazon. La urma urmei roata nu trebuie reinventata, insa diferenta de valoare o da analiza si testarea. Amazon face mii de teste pana implementeaza sau schimba ceva, la emag nu am vazut pic de testing sau urma de tooluri care sa faca asta. Modelul de implementare a ideilor pare sa fie unul bolnav de sindromul HiPPO.
La nivel de .com, acesta abordare e una aroganta si care poate ocupa primul loc in cele mai aberante abordari din web performance. Revenind la Amazon, acest magazin nu e un banal magazin cum il vad unii, in spate este o armata de oameni care fac cercetare si interpreteaza datele inainte de orice schimbare. Nu poti pur si simplu face adaugarea in cos la fel ca ei fara sa stii un minim de lucruri inainte si implementarea sa o faci pe masura.
In cautarea SSD-ului am adaugat, in joaca un produs in cos si nu mare mi-a fost mirarea sa vad schimbat sistemul de adaugare. Poate este de mai demult, nu stau pe site prea des ca sa observ detaliile. Pagina intermediara arata pe modelul Amazon, insa cross selling-ul emag arata profesionalismul echipei de performance. E clar ca cine isi doreste un rooter sau un SSD, garantat vrea si un joc, niste hartie si detergent de case.
In replica pagina Amazon pe o adaugare de produs. Asa-i ca nu-i mare diferenta la cross selling? : ))
vs