5 motive pentru care auditurile de digital marketing nu pot fi gratuite

54834f5b72535100a1654c34d20179ec

Era o vreme cand una dintre recomandarile expertilor era sa oferi un demo sau un audit gratuit pentru a castiga increderea clientului. Cand vinzi un tool e normal sa ai un demo/trial gratuit. In fond, nu ai cum sa gresesti de la demo la full si asta este si o varianta credibila sa confirmi ce oferi. Pe servicii in schimb nu poate fi vorba de ceva gratuit. De ce? pai din cel putin 5 motive.

De ce nu pot fi auditurile gratuite

1. Intelegerea domeniului in care activeaza businessul cere zeci de ore. Nu conteaza ca esti specialist PPC, SEO sau optimizare, a intelege domeniul e prima etapa inainte de a te apuca de ceva concret. Chiar si cele mai simple concluzii pot fi eronate daca nu se analizeaza domeniul sau mai larg, industria.

2. Tot zeci de ore cere si intelegerea business-ului. Se pot simplifica si grabi multe cu cateva brief-uri si un schimb de informatii, dar efectiv research-ul e munca individuala a celui care va lucra pe proiect. A nu se confunda businessul cu industria in care activeaza.

3. Tool-urile folosite costa. Si aici nu ma refer la licente de Windows & Office, ma refer la acele aplicatii pe care le activezi per proiect sau la care exista o mentenanta lunara.

4. Resursele sunt tot timpul limitate. Cine face new business stie sa faca asta, dar nu va avea la dispozitie un specialist care sa-l ajute cu zeci de ore pe audituri sau cu informatii concrete. Iar la informatii oricum ajunge dupa toate cele 3 puncte de mai sus.

5. Deoarece nimic nu e gratis pe lumea asta, mai devreme sau mai tarziu tot platesti cu ceva. Uneori cu datele pe care tocmai le-ai pus la dispozitie. Acestea sunt mai scumpe decat iti poti imagina.

***

Cei care vand servicii de SEO/PPC sunt printre cei mai dornici sa ofere audituri gratuite. Majoritatea il fac din exterior, fara a cunoaste domeniul, pozitionarea business-ului  sau campaniile curente. Am vazut astfel de abordari de la multe agentii in goana lor dupa new business. La toate am identificat aceeasi problema, atentionau business-ul ca nu e prezent pe ceea ce nu oferea sau era produs sezonier, dar fara punctele 1 si 2 nu ai de unde sti.

Sursa GIF: din Pinterest e salvat demult, dar mai mult nu stiu.

 

Leave A Comment

Your email address will not be published.