Cum am ajuns să ascult manele? Research!

Da, e șocant! Dar pentru cine lucrează în marketing e ceva la ordinea zilei. Nu, nu să asculte manele, că nu despre asta e discuția, ci e despre research și a înțelege unde este audiența businessurilor pentru care lucrează. Intră în “fișa postului” unui specialist în marketing să analizeze audiențele și ce consumă ele sau ce fac competitorii clienților pentru care lucrează.

Că ne place sau nu, marea masă a consumatorilor de online alocă majoritatea timpului Facebook-ului și YouTube-ului. Platformele de video streaming sunt și ele importante, dar nu aș trece asta la consum de online din perspectiva marketingului. Datele de mai jos reflectă un comportament de consum nou și o trecere clară de la computer la TV+Mobile. Cu așa date, nu ai cum să neglijezi ce se întâmplă pe YouTube.

Bine, nici presa din Ro nu o duce foarte rău ca număr de utilizatori, însă la nivel de engagement și fidelizare, datele arată că timpul alocat lor este unul foarte mic în raport cu platformele de socializare. După o estimare grosieră, probabil 20% dintre utilizatorii de internet nu ajung să interacționeze semnificativ cu altceva decât universul Google și Facebook. TikTok nu e încă la punctul în care să aibă audiență semnificativă doar a lui, dar nu e de neglijat la ce număr de utilizatori are.

Un specialist în marketing digital care ține să-și facă optim meseria nu își pune adblocker și nici nu își cumpără versiunile plătite ale platformelor de care depinde activitatea lui. Nici nu concep să trec pe YouTube premium cât timp un procent semnificativ din bugetul de media se duce acolo. Pe TikTok intru ocazional, dar e încă devreme să vedem ceva semnificativ în materie de campanii.

Da, am Spotify premium deoarece nu cred că este un canal de promovare și nici nu am vreo legătură cu această zona (la ce rezultate au…). Acum să fim realiști, nici platforma nu crede și tot încearcă să încurajeze versiunea premium (fără ads).

Acum dacă te aștepți să vină și partea cu manelele îmi pare rău să te dezamăgesc. Titlu e mai mult un concept prin care atrag atenția asupra faptului că un specialist în marketing, mai ales cel de agenție, ar trebuie să fie deschis la tot ce mișcă în industrie.

PS: Acest specialist în marketing de care vorbesc eu este în special unul din sfera de digital marketing, fie ea una orientată spre PPC sau alte canale din zona de digital.

Sursa foto

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *