La un fee de 175 euro, nu te astepta sa primesti rezultate in PPC

2017-09-21-10.06.37

Claudiu are un articol interesant pe subiectul salariilor specialistilor PPC. Situatia nu este noua, se stie in piata de cativa ani ca cei din PPC sunt bine platiti. Claudiu se abtine sa ofere o cifra pe bugetul administrat sau numarul de clienti pe care un astfel de specialist ii are in portofoliu. Pornind de la aceasta situatie, clientul este cel care are cel mai mult de suferit.

Pentru ca agentia sa poata plati salariile in ritm cu piata, va incarca specialistul cu 20-30 de clienti. Bine, am auzit si de situatii cu 40 de clienti, majoritatea cu buget sub 1000 euro/luna. Sunt mai multe variabile aici, dar la ce fee-uri am vazut, in jurul acestui numar devine profitabil. Daca mai apare si account manager-ul, intre client si specialist, deja numarul de clienti va creste substantial.

Timpul de lucru intr-un context de 30 de clienti pe luna este intre 3 si 5 ore per client. Fizic sa vrea PPC-istul mai mult si sa nu are de unde. Un timp optim doar sa executi updateuri si sa analizezi superficial situatia campaniilor. Toate agentiile insa promit performance desi aloca un timp infim per client.

In contextul unui timp de 3 ore, ce rezultate se pot obtine? Fiecare client are specificul lui, sunt multe aspecte de urmarit si doar un senior ar putea obtine ceva consistent in 3 ore. Doar ca un senior daca aloca timpul acesta va costa agentia de cateva ori fee-ul acelui client. Asta teoretic, seniorii prin agentii sunt (aproape) inexistenti.

Multi se plang ca agentia nu le da atentie si le raspunde greu, insa aleg tot timpul ce este mai ieftin. Evident, mai este si situatia in care se plateste extra pentru performance, dar nu-l ofera nimeni deoarece specialistul e doar de PPC, nu de digital marketing cum isi intituleaza dupa 1-2 ani de lucru.

2 Comments La un fee de 175 euro, nu te astepta sa primesti rezultate in PPC

  1. Călin Biriș

    Multe companii cu bugete sub 1.000 euro n-au nevoie de update-uri foarte dese la campaniile de PPC, mai ales dacă nu au multe campanii de marketing în general. Problema principală pe care o văd este că antreprenorii nu știu de să ceară de la o agenție și de aceea se mulțumesc cu puțin. 🙂

  2. Bogdan Pantoc

    Calin, total de acord. E o situatie de mijloc in care unii nu stiu ce sa ceara si altii profita de asta. Fiecare cu businessul lui 😀

    Cred ca am mai scris ca multe companii fara activitate majora nu mai au nevoie de updateuri de la un timp. Pentru ei suma mentionata este corecta, doar ca la majoritatea ar putea fi foarte bine la 2-3 luni ca un audit. Dar nu prea se intampla asa.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *