Postarea în social media este inutilă pentru majoritatea companiilor

Sună a clișeu de influencer, dar chiar am fost întrebat de multe ori în ultimii ani ce părere am despre întreținerea canalelor de social media și mai ales, cât de des recomand a se publica. Totul derivând de la “nesimțitul de Facebook” care nu mai oferă expunere organică/gratuită… de parcă ar fi ONG.

Răspunsul meu e și cel care a dat titlul articolului, postarea în social media este inutilă pentru majoritatea companiilor. Nu am recomandat și nu îți recomand să iei de bună această observație fără o analiză. În cazul discuțiilor mele, de câteva ori în urma analizei s-a ajuns la concluzia că se justifică publicarea frecventă pe Facebook/Instagram.

Când nu se justifică postarea frecventă?

Pagină cu “milioane de fani/urmăritori” și totuși reachul organic e pe la 1-2%? Atunci răspunsul e simplu, cel mai probabil e inutilă o postare frecventă. Poți merge până la a face un calcul de ce înseamnă efectiv un cost per expunerea primită în mod organic.

Și dacă totuși intră un posibil client pe pagină? Păi află că nu prea ajunge nimeni pe pagina efectivă a unei companii. Nu e foarte complicat să analizezi acest aspect și să decizi în cunoștință de cauza că nu există cine știe ce volum de users care acceaza pagină și ar putea vedea că nu prea postezi.

Pe scurt, numerele decid cât de des postezi, nu agenția de social media plătită la postări scrise 🙂

Și, totuși când publicăm?

Pe scurt, oricând ai un buget optim de promovare să ajungi cel puțin la comunitatea adunată în timp și care, teoretic, are o vagă idee cine ești.

A nu se înțelege că încurajez la a nu mai întreține social media, încurajez a nu mai crea conținut pe care nu-l vede nimeni (sau îl vede cu forța). În același timp, nu e relevant să dai boost la orice doar de dragul de “a vedea cineva” ce ai publicat. E mult mai eficient, și sănătos pentru brand, să aibă o coerență în comunicare și campanii clasice de ads vs. a da boost la orice postare.

Dacă vrei să optimizezi, orientează bugetele spre campanii de “social ads” coerente și bine construite, mai puțin spre boost la postări “care trebuie văzute”.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *