Mit sau realitate in SEO: HTTPS-ul si site-ul Mobile-Friendly

In august 2014 Google a anuntat ca https-ul va fi un factor in ranking. Motivul ar fi protectia utilizatorilor. Tot pentru protectia utilizatorilor a trecut si Google acum ceva timp pe https si astfel au disparut toate cuvintele din traficul organic din Analytics. In cazul Google sa zicem ca-i problema reala, in fond, e problema lor ce masuri de securitate isi iau. Pentru restul siteurilor insa, https-ul trebuie sa fie o decizie calculata si nu una pentru ca “asa zice google”.

Chiar daca nu ofer servicii SEO, incerc sa fiu la curent cu cele mai importante schimbari si unde pot sa fac si teste. Pe la jumatatea lunii august am cerut unui client sa treaca pe https tot siteul. Pana atunci doar procesul de cumparare era pe https. Chiar eram curios sa vad ce efect are. Dupa vreo cateva luni nu s-a simtit nimic si nici cele cateva cuvinte urmarite nu s-au miscat in SERP. Asa ca am ramas cu impresia ca a fost doar o gluma.

In luna octombrie siteul a primit o versiune mobile. A fost o miscare necesara deoarece traficul din mobile se apropia de 30%. La finalul lunii ianuarie incepuse traficul mobile sa o ia razna. Fata de lunile din toamna, mobile-ul crescuse cu 35%, in timp non-mobile-ul crescuse cu 19%.

Concret lucrurile pe ultimele 12 luni arata astfel. Linia rosie e https-ul si linia albastra e versiunea mobile.

mobileFiltrare pe organic si segmentare pe mobile/non-mobile

 

Siteul a fost constant cam tot anul 2014. Nu a existat niciodata vreo campanie SEO sau ceva major.

Prin noiembrie cand citisem de afisarea label-ului Mobile Friendly in SERP ma asteptam sa apara din nou speculatii cum ca e factor SEO si asta. Au fost cateva, dar prea putine. Insa Google pregatea terenul pentru ce a anuntat saptamana trecuta. Ei afirma ca din 21 aprilie (era culmea sa scrie si ora) “we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal”. La cum arata lucrurile in cazul de mai sus, de fapt ei au inceput sa faca updateuri inca din ianuarie.

Https-ul il vad in continuare ca un mit. Nu cred ca va conta in SEO vreodata ca ar fi prea simplu de manipulat. Insa pentru cine e important sa fie si pe mobile, o verziune friendly a siteului e ceea ce trebuie sa includa in bugetul de anul acesta.

5 Comments Mit sau realitate in SEO: HTTPS-ul si site-ul Mobile-Friendly

  1. Grig

    Nu cred că https-ul este chiar un mit, cred doar că este mai greu de dus la bun sfârșit, având în vedere că implementarea sa de către publisheri duce la o scădere drastică a veniturilor din AdSense și a la o creștere suplimentară a costurilor de mentenanță.

  2. Ramona

    Probabil ca va proceda cu https asa cum a procedat si cu versiunea mobile. Eu am inceput sa primesc avertizari la site-urile pe care le administrez pentru a le optimiza pe mobile.

  3. Dragos

    Sunt curios despre ce site este vorba? Sunt multe variabile de luat in considerare la trecerea de la http la https, cum ar fi daca este implementat corect certificatul de https, daca s-au facut redirectarile corect, etc. NU poti trage o concluzie din ce s-a prezentat aici. Legat de “Nu cred ca va conta in SEO vreodata ca ar fi prea simplu de manipulat.” – Nu poti trage o concluzie doar din prisma faptului ca ai incercat si repet, daca ai incercat nu inseamna ca ai procedat corect si din moment ce nu te ocupi cu asta, nu inteleg cum iti poti da cu parerea! Eu ma pronunt clar si raspicat ca este un factor SEO, dar este unul din cele 200…so….nu poti trece la https si sa te astepti la minuni!

  4. Bogdan Pantoc

    Dragos, te uiti putin la ce perioade de timp e scris articolul fata de evenimentele de care vorbesc? sau cam ce articole am mai scris si cum sunt documentate si exemplificate? Cum poti trage concluzia ca nu s-au implementat corect redirectarile si de asta nu am vazut eu nimic. Nu lucrez pe proiecte mici si nici cu echipe de programatori care nu stiu ce-i ala HTTPS si cum se implementeaza. Am vazut la porcarii de implementari de cand au aflat mai multi de “SSL e SEO” de m-am minunat ca cine le-a facut avea statut de programator. Nu sunt singurul care spune ca nu a vazut nimic de la HTTPS si eu il recomand pentru securitate, nu pentru SEO.

    Va trebui sa asteptam niste ani sa vina google sa dezminta ca e SEO HTTPS-ul cum a facut-o si in cazul altor factori descoperiti de marii specialisti. Nu stiu ce experienta ai, dar pana acum 3-4 ani ‘specialistii’ SEO vindeau META-urile ca fiind SEO si doar asta stiau ei. Se faceau la meta keywords de zicei ca-i concurs de rezumat articole. Cam asa si cu HTTPS-ul asta, e ceva bun de scuza si ceva de luat bani usor de la cine crede in minuni asa de usor de manipulat.

    Si chiar daca e factor cum spui tu, 1/200 sau 1/300 cati factori SEO sunt inseamna aproape nimic, mai ales daca importanta lui e una infima.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *